ZADZWOŃ JUŻ TERAZ!+48 22 123 83 69
Praca Niemcy - Dungito.pl

Podwójna obsada

Znaleziono 3 ogłoszenia

Stanowisko Miejscowość Wynagrodzenie Trasy Zestaw Obsadzenie

OFERTA SPECJALNA

Kierowca CE 2900/3250 euro na rękę, podwójna obsada, bez języka, krótki okres próbny 
Bielefeld, Niemcy
2900/3250 euro na rękę
dalekobieżne
naczepa skrzynia
Więcej
Kierowca CE 2900-3250 euro na rękę, podwójna obsada, krótki okres próbny, Koblencja 
Koblencja, Niemcy
2900-3250 euro na rękę
dalekobieżne
naczepa skrzynia
Więcej
Kierowca C, 2550/2800 Euro na rękę, Hamburg, Solo Koffer, wokół komina, podwójna obsada
Hamburg, Niemcy
2550/2800 euro na rękę
wokół komina
solo, skrzynia (Koffer)
Więcej
OFERTA SPECJALNA
dalekobieżne
naczepa skrzynia
Więcej
dalekobieżne
naczepa skrzynia
Więcej
wokół komina
solo, skrzynia (Koffer)
Więcej

Wszystkie ogłoszenia

Podwójna obsadaPraca w podwójnej obsadzie w Niemczech – Oferty pracy i jej warunki

Praca kierowców w podwójnej obsadzie, znana jako „dwuosobowa załoga” oraz „team driving”, polega na tym, że dwóch kierowców naprzemiennie prowadzi ciężarówkę, aby skrócić czas przestojów.

Dzięki temu transport na długich dystansach staje się bardziej efektywny dla pracodawcy, co jest szczególnie przydatne w przypadku przewozów na trasach międzynarodowych.

Z definicji, podwójna obsada to sytuacja, w której w okresie między dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku lub między dziennym a tygodniowym okresem odpoczynku w pojeździe znajduje się co najmniej dwóch kierowców, aby na zmianę prowadzić pojazd.

Zarobki w podwójnej obsadzie w Niemczech – ile można zarobić? (€ netto)

Wynagrodzenie na rękę w tym systemie pracy nie różni się wiele od pracy jednoosobowej. Trzeba jednak pamiętać, że realny czas spędzony w ciężarówce jest dłuższy i to jest główna wada tego systemu. Z tego powodu pracodawcy starają się rekompensować to dłuższymi okresami wolnego albo wysokim wynagrodzeniem.

Zgodnie z ofertami pracy jakie publikujemy na naszym portalu możesz zarobić na rękę w przedziale 2500 ,2800 i nawet 3200 euro netto.

W pracy w Polsce te warunki są niestety gorsze: wynagrodzenie wynosi od 4000 do 8000 zł na rękę.

Jak aplikować na stanowisko kierowcy w podwójnej obsadzie w Niemczech?

Aby aplikować na stanowisko kierowcy w podwójnej obsadzie w Niemczech, wystarczy odwiedzić portal pracy Dungito, gdzie znajdziesz aktualne oferty pracy. Wybierz interesującą Cię ofertę i wypełnij formularz aplikacyjny online. Dungito oferuje wiele korzyści: wsparcie w formalnościach, zakwaterowanie, a także legalne zatrudnienie na niemieckiej umowie o pracę z atrakcyjnym wynagrodzeniem. U nas znajdziesz tylko sprawdzone oferty pracy w Niemczech.

System pracy kierowców w Niemczech – na czym polega podwójna obsada

Jazda w podwójnej obsadzie oznacza, że w jednym pojeździe, najczęściej w tej samej kabinie, przebywa dwóch kierowców, z których każdy posiada ważne uprawnienia do prowadzenia. Zgodnie z przepisami, drugi kierowca musi pozostawać w kabinie, gdy pojazd jest w ruchu.

Regulacje stanowią, że drugi kierowca musi być obecny w kabinie przez cały czas jazdy, z wyjątkiem pierwszej godziny pracy. W tym czasie drugi kierowca może dołączyć do pierwszego w ciągu 60 minut od rozpoczęcia trasy. Ważne jest również, aby obaj kierowcy zakończyli kurs razem, ponieważ jeśli jeden z nich opuści pojazd wcześniej, podróż nie będzie uznana za jazdę w podwójnej obsadzie.

Pojęcie „załoga kilkuosobowa” jest dokładnie wytłumaczone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. o numerze 561/2006/WE. Według treści Art. 4. Zatem jest uniwersalnym terminem na terenie całej Unii Europejskiej.

„Załoga kilkuosobowa” oznacza sytuację, w której w trakcie każdego okresu prowadzenia pojazdu pomiędzy dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku, lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku, w pojeździe przebywa co najmniej dwóch kierowców w celu prowadzenia pojazdu. Przez pierwszą godzinę obsady kilkuosobowej obecność innego kierowcy lub kierowców jest fakultatywna, ale przez pozostałą część tego okresu jest obowiązkowa;

Jak wygląda na przykładzie praca kierowcy w podwójnej obsadzie w Niemczech 

Omówimy to na przykładzie pracy Arka i Marka.

Arek prowadzi ciężarówkę przez 4,5 godziny, podczas gdy Marek pozostaje w trybie dyspozycyjności, gotowy do ewentualnej zmiany.

Po upływie tego czasu, Arek i Marek zamieniają się rolami – teraz Marek prowadzi pojazd przez kolejne 4,5 godziny, a Arek przechodzi w tryb dyspozycyjności.

Po wspólnie przepracowanych 18 godzinach, obaj kierowcy odbywają dzienny odpoczynek, zgodnie z przepisami.

Wady i zalety jazdy w podwójnej obsadzie

Praca w podwójnej obsadzie wpływa zarówno na bezpieczeństwo, jak i na organizację przerw w trakcie jazdy.

Jedną z zalet jest to, że obecność dwóch kierowców zwiększa efektywność załadunku i rozładunku, a także poprawia bezpieczeństwo transportu – zawsze ktoś czuwa nad pojazdem i ładunkiem. W przypadku problemów na trasie, takich jak awaria pojazdu czy inne przeszkody, dwójka kierowców może szybciej rozwiązać trudności. Ponadto podwójna obsada jest często wykorzystywana do szkolenia nowych pracowników, co pozwala im uczyć się od doświadczonych kolegów w praktyce.

Wśród wad jazdy w podwójnej obsadzie można wymienić dyskomfort związany z koniecznością odpoczynku na siedzeniu pasażera oraz skrócony czas całkowitego wypoczynku. Dodatkowo dla pracodawcy wiąże się to z wyższymi kosztami, ponieważ kierowca na miejscu pasażera pozostaje w dyspozycji (na dyżurze), za co przysługuje mu przynajmniej połowa stawki godzinowej.

Kolejną wadą może być dla niektórych osób po prostu długi czas spędzony na trasie. Jeżeli lubisz wykonywać krótsze trasy i pracować mniej, zdecydowanie nie jest to opcja dla Ciebie (chyba, że tymczasowo).

BDF, a może plandeka: częste typy pojazdów w podwójnej obsadzie

W podwójnej obsadzie często wykorzystywane są różne typy pojazdów, w zależności od rodzaju ładunku i specyfiki trasy. Dwa najpopularniejsze typy pojazdów to systemy BDF oraz naczepy plandekowe.

BDF (Box, Drop and Frame) to system wymiennych nadwozi, który polega na przewożeniu specjalnych kontenerów umieszczanych na podwoziu ciężarówki. Ten rodzaj transportu jest popularny w Europie, szczególnie w Niemczech, gdzie infrastruktura transportowa wspiera szybkie i sprawne zmiany nadwozi. W systemie BDF kierowcy mogą wymieniać załadowane kontenery bez konieczności oczekiwania na ich załadunek czy rozładunek, co znacząco skraca czas operacji. Jest to szczególnie korzystne w transporcie długodystansowym i podwójnej obsadzie, ponieważ minimalizuje czas przestojów. Dzięki elastyczności systemu BDF możliwe jest łatwe dostosowanie pojazdu do przewożonych towarów, zarówno suchych, jak i specjalistycznych.

Naczepa plandekowa, czyli pojazdy z elastycznymi ścianami wykonanymi z materiału (plandeki), to kolejny powszechny wybór w transporcie międzynarodowym, również w podwójnej obsadzie. Plandeka umożliwia łatwy dostęp do ładunku z każdej strony, co ułatwia załadunek i rozładunek towarów o różnych rozmiarach i kształtach. Jest to szczególnie ważne, gdy transportowane są palety, materiały budowlane, maszyny lub inne ładunki o niestandardowych gabarytach. Naczepy te są cenione za swoją wszechstronność i elastyczność, co czyni je popularnym wyborem w podwójnej obsadzie.

Oferty pracy w podwójnej obsadzie dla początkujących kierowców

Praca w podwójnej obsadzie to doskonała opcja dla nowych kierowców, ponieważ obecność doświadczonego kolegi na trasie pozwala na bieżąco wprowadzać początkującego w specyfikę zawodu. Drugi kierowca może nie tylko udzielać cennych wskazówek, ale także uczyć praktycznych umiejętności podczas rzeczywistych sytuacji na drodze. To świetna szansa, by młodzi kierowcy zdobywali wiedzę i doświadczenie pod okiem starszych kolegów, co pozwala im pewniej i bezpieczniej wejść w zawód.


Zadzwoń już teraz!

+48 22 123 83 69

Agencja pośrednictwa pracy Dungito współpracuje bezpośrednio z zaufanymi, niemieckimi pracodawcami. Oferujemy pracę blisko granicy z Polską, z zakwaterowaniem i bez wymaganego języka obcego. Nasze oferty pracy są dostępne także dla osób bez doświadczenia. Jesteśmy aktywni na rynku od 2022 roku i dbamy o to, aby każda oferta była dokładnie dopasowana do potrzeb i oczekiwań kandydatów. Zapewniamy pełną legalność i bezpieczeństwo zatrudnienia.

Wiadomość