ZADZWOŃ JUŻ TERAZ!+48 22 123 83 69
Praca Niemcy - Dungito.pl

Praca dla Kierowców w Systemie 2/1 w Niemczech – Kat. C lub C+E

praca w systemie zmianowym 2/1Przeglądaj nasze oferty pracy dla kierowców różnych kategorii.

Oferujemy prosty proces zatrudnienia w renomowanych firmach i na sprawdzonych kontraktach. Pełna przejrzystość zasad i wsparcie naszego opiekuna.

Wybierz interesujące Cię oferty pracy i skontaktuj się z nami lub prześlij formularz. Dopasujemy odpowiednie dla Ciebie oferty pracy, abyś mógł szybko rozpocząć lepszą pracę.

Poniżej znajdziesz opis systemu pracy w systemie 2/1

Praca dla kierowców w systemie 2/1 w Niemczech to model pracy, który polega na dwóch tygodniach pracy i jednym tygodniu wolnego. Jest to szczególnie popularne w branży transportowej, gdzie kierowcy kategorii C lub C+E (pojazdy ciężarowe i ciężarówki z przyczepą) są poszukiwani przez niemieckie firmy transportowe.

Oprócz podstawy, pracodawcy często oferują dodatki za nadgodziny, nocki oraz weekendy. Diety za każdy dzień pracy za granicą znacznie podnoszą wartość miesięcznych zarobków.

Zapotrzebowanie na kierowców ciężarówek w Niemczech jest wysokie (i rośnie – w 2024 roku wzrosło o 11% w stosunku do tego samego okresu z 2023 roku), co otwiera szerokie możliwości zatrudnienia dla polskich kierowców. System 2/1 pozwala na lepszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, co jest kluczowym czynnikiem dla wielu pracowników. Oferuje jednak mniejsze wynagrodzenie, niż system 3/1.

Wymagania dla kandydatów – kierowca C+E

Kandydaci muszą posiadać ważne prawo jazdy kategorii C lub C+E, kartę kierowcy oraz świadectwo kwalifikacji zawodowej. Znajomość języka niemieckiego nie jest wymagana, ale jest dodatkowym atutem.

Do głównych zadań kierowcy należy transport towarów między magazynami a centrami dystrybucyjnymi, dbanie o stan techniczny pojazdu oraz przestrzeganie przepisów ruchu drogowego. Ważne jest także zachowanie terminowości dostaw.

W Dungito współpracujemy z sprawdzonymi firmami w Niemczech, które kładą duży nacisk na szkolenia z zakresu bezpieczeństwa oraz zapewniają wsparcie na każdym etapie zatrudnienia. Dzięki temu pracownicy mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo, niezależnie od pokonywanej trasy. Problemu też nie stanowi narodowość

W ofercie mamy zróżnicowane specjalizacje z podziałem na pojazdy: m.in. oferowane są Cysterna, BDF, Walking Floor, a także Wywrotka, Plandeka, a nawet Kontenery Morskie

Jak aplikować

Aplikowanie o pracę jako kierowca w Niemczech jest prostym procesem. Wystarczy przesłać formularz na naszej stronie internetowej. Nie musisz tworzyć skomplikowanego CV, wystarczą nam Twoje kwalifikacje i doświadczenie. Dla naszych kandydatów oferujemy pełne wsparcie w procesie rekrutacji oraz później, w trakcie zatrudnienia. Pomagamy m.in. w organizacji wyjazdu oraz zakwaterowania. Warunki opowiemy Ci już przy pierwszym kontakcie.

Typy pracy dostępne w systemie 2/1

System pracy 2/1 jest szeroko stosowany w różnych branżach. Dla kierowców zawodowych, praca w systemie 2/1 jest często wybierana przez kierowców międzynarodowych CE, którzy przewożą ładunki na długich trasach. Ponadto system ten jest używany też w budownictwie często obejmuje projekty infrastrukturalne w odległych lokalizacjach, gdzie konieczna jest praca przez długie okresy bez przerwy. W przemyśle naftowym i gazowym praca na platformach wiertniczych lub w rafineriach jest standardem. W górnictwie praca w kopalniach, często w trudnych warunkach, jest również powszechna.

Wymagania do rozpoczęcia pracy

Przede wszystkim należy upewnić się, że posiadasz wymagane kwalifikacje i doświadczenie. Dla kierowców zawodowych, odpowiednie certyfikaty, takie jak ADR, są często niezbędne.  Pracę możesz podjąć bezpośrednio u nas, w Dungito lub rozważyć dobór odpowiedniej firmy, takiej jak Asmo Solutions, która oferuje atrakcyjne warunki zatrudnienia, może również znacząco wpłynąć na komfort i sukces zawodowy.

Życie za granicą podczas pracy w systemie 2/1

Życie za granicą w systemie 2/1 różni się od standardowej pracy na miejscu. Zakwaterowanie jest często zapewniane przez pracodawcę, ale warto znać standardy i warunki, jakie oferuje. W niektórych przypadkach wyżywienie jest wliczone w zakwaterowanie, w innych konieczność samodzielnego zaopatrywania się w żywność staje się dodatkowym wyzwaniem, lecz kierowcy otrzymują za to odpowiednie diety.

Komunikacja z rodziną jest kluczowa dla zachowania równowagi emocjonalnej, a technologia, mimo że ułatwia kontakt, nie zawsze eliminuje problem, dlatego system pracy dogodnie rozwiązuje ten problem. W Niemczech na szczęście nie ma różnicy czasu, co ułatwia zarówno komunikację jak i nie wymaga przestawiania się.

Kierowcy pracujący na trasach długodystansowych mogą często odwiedzać największe miasta, takie jak Hamburg, Berlin czy Drezno.

Często zadawane pytania

  • Jakie są aktualne oferty pracy dla kierowców C+E w Niemczech na czerwiec 2024?
    • znajdziesz je na naszej stronie z ofertami pracy. Wybierz odpowiednie tagi, aby dopasować oferty pod Twoje wymagania.
  • Czy szukasz nowej pracy jako kierowca międzynarodowy kat. C+E? Jakie opcje są dostępne w twojej okolicy?
    • W tym przypadku rekomendujemy prace dla osób szukających pracy blisko granicy. Może to być trudne w systemie pracy 2/1, lecz z pewnością znajdziesz wiele innych ofert. Dopytaj naszego konsultanta o szczegóły zatrudnienia.
  • Jakie są preferencje pracy dla kierowców zawodowych C+E w Niemczech? Czy dostępne są opcje pracy bez systemu 2/1?
    • Tak, oferujemy zarówno pracę w różnych systemach jak i pracę ze stałą relokacją. Zobacz oferty aby dowiedzieć się więcej.
  • Jakie są wymagania dotyczące pracy kierowcy C+E w Niemczech i jak możemy ci pomóc zawodowo przygotować się do takiej roli?
    • Prawo jazdy kategorii C+E: To podstawowy wymóg, umożliwiający prowadzenie pojazdów ciężarowych z przyczepami lub naczepami o łącznej masie przekraczającej 3,5 tony.
    •  Karta do tachografu cyfrowego (karta kierowcy), która jest obowiązkowa w transporcie zawodowym w całej Unii Europejskiej. Wydawana przez pracodawcę.
    • Pracodawca często wspomaga swoich nowych pracowników w kwalifikacji zawodowej (CPC – Certificate of Professional Competence) potwierdzające ukończenie odpowiedniego szkolenia i zdanie egzaminu.
    • Wymagana może być też znajomość języka niemieckiego (lub angielskiego). Oczywiście, znajomość nie zawsze jest wymagana, ale jest zdecydowanym atutem, szczególnie w komunikacji z pracodawcami i w trakcie załatwiania formalności na granicach lub w miejscach załadunku i rozładunku.
    • Ponadto ważne jest przynajmniej roczne doświadczenie, a dłuższe będzie atutem. Wiele firm wymaga od kandydatów doświadczenia w prowadzeniu pojazdów ciężarowych. Ma to duże znaczenie na trasach długodystansowych i międzynarodowych.
  • Czy istnieją pilne oferty pracy dla kierowców C+E w Niemczech na platformie Dungito.pl?
    • Zwykle jest kilka ogłoszeń, na których rekrutacja odbywa się szybciej. Polecamy też oferty promowane/polecane, które zwykle są lepsze od naszych standardowych ofert pracy.
  • Jakie są różnice w pracy kierowcy C+E na solówce, a pracy na naczepie tandem?
    • Solówka to typowy ciągnik siodłowy połączony z jedną naczepą. Jest to najczęściej spotykana konfiguracja w transporcie ciężkim. Są one zazwyczaj łatwiejsze w manewrowaniu niż zestawy tandem, co jest istotne szczególnie w miastach i na ciasnych obszarach załadunku i rozładunku. Solówki mogą przewozić ładunki do maksymalnie dozwolonych limitów wagowych, co w Unii Europejskiej zwykle wynosi do 44 ton łącznej masy. Dlatego są idealne do transportu dużych, ciężkich ładunków, które wymagają stabilności, jak np. kontenery, materiały budowlane, czy maszyny.
    • Tandem z kolei składa się z ciągnika siodłowego i dwóch naczep połączonych ze sobą. Ta konfiguracja umożliwia przewóz większej ilości towarów jednocześnie. Zestawy tandem są trudniejsze w manewrowaniu ze względu na ich długość i sposób, w jaki naczepy reagują podczas skręcania. Wymaga to od kierowcy większych umiejętności i doświadczenia. Jest też wspomagane większą liczbą systemów. Tandemy mogą przewozić znacznie więcej towaru niż solówki, co przekłada się na wyższą efektywność w przewozie lekkich, ale objętościowych ładunków, takich jak paczki czy lekkie komponenty. Dlatego wykorzystywane są w dystrybucji detalicznej i hurtowej, gdzie przewożenie dużej ilości mniejszych ładunków jest normą.
  • Czy praca kierowcy C+E w Niemczech wiąże się z wysokimi zarobkami i jakie są typowe obowiązki podczas rozładunku?
    • Tak, wynagrodzenie na rękę zwykle mieści się w przedziale od 2,200 do 3,000 euro  miesięcznie. Wiele zależy od samej oferty – w zależności od firmy, doświadczenia kierowcy oraz specyfiki trasy czy rodzaju przewożonego towaru. Zarobki mogą być wyższe w przypadku specjalistycznych przewozów, takich jak transport materiałów niebezpiecznych czy pracy w nietypowych godzinach (np. nocnych) lub  w święta.
  • Jakie są typowe obowiązki podczas rozładunku?
    • Podczas rozładunku, kierowca C+E jest zazwyczaj odpowiedzialny za:
      • Kontrolę towaru: Sprawdzenie zgodności dostarczanych produktów z dokumentacją oraz ich stanu (brak uszkodzeń).
      • Zarządzanie dokumentacją: Odbiór i przekazywanie odpowiednich dokumentów dostawy, takich jak listy przewozowe czy potwierdzenia odbioru.
      • Pomoc w rozładunku: W zależności od miejsca i charakteru pracy, kierowca może być zobowiązany do aktywnego uczestnictwa w rozładunku towarów, często przy użyciu wózka paletowego lub innego sprzętu do załadunku.
      • Dbałość o bezpieczeństwo: Zapewnienie bezpiecznego rozładunku towarów, zarówno w kontekście fizycznym, jak i zgodnie z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa pracy.
  • Jakie rodzaje pojazdów są najczęściej używane w pracy kierowcy C+E w Niemczech – chłodnia, solówka, czy chemiczny?
    • Zdecydowanie solówki. Jak opisaliśmy wyżej, to uniwersalne ciągniki siodłowe z naczepą, wykorzystywane w szerokiej gamie transportów, od produktów przemysłowych po materiały budowlane. Równie popularne są tandemy, o wyższych wymaganiach.
    • Chłodnie zwykle stosuje się do przewozu towarów wymagających utrzymania niskiej temperatury, jak żywność czy leki.
    • Cysterny chemiczne to pojazdy do przewozu substancji chemicznych i innych płynów, które wymagają dodatkowych uprawnień oraz środków ostrożności. Wykorzystuje się je stosunkowo rzadziej.
Opublikowano: 12 czerwca 2024

Skontaktuj się
z nami

Bezpośrednie oferty pracy
z Niemiec i Kanady

Main form

Zadzwoń już teraz!

+48 22 123 83 69

Czat